O KIERUNKU

Celem kierunku jest wykształcenie młodej, dynamicznej kadry ludzi, którzy będą umieli w sposób nowoczesny i kreatywny chronić, zarządzać, promować i ekonomicznie wykorzystywać olbrzymi potencjał, jakim jest dziedzictwo kulturowe. Absolwent uzyska wiedzę teoretyczną z wielu dziedzin takich jak prawo, ekonomia, nauki społeczne, turystyka, historia czy archeologia oraz niezwykle przydatne narzędzia praktyczne, które pozwolą w nowatorski sposób zająć się dziedzictwem kulturowym w takich dziedzinach jak administracja publiczna, muzealnictwo, edukacja, turystyka czy przedsiębiorczość. Będzie gotowy stanąć na czele i sprawnie zarządzać zespołem, który będzie w stanie wypracować i wdrożyć nowe kierunki mające na celu ochronę i wykorzystanie potencjału dziedzictwa kulturowego miasta czy regionu.
Studia realizowane na II stopniu (magisterskie).

 

SPECJALNOŚCI 

– Dziedzictwo kulturowe w turystyce

– Muzealnictwo

 

UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

Absolwent potrafi:

– wielokierunkowo wykorzystywać wiedzę z zakresu zagadnień dotyczących ochrony, zarządzania i promocji dziedzictwa kulturowego oraz jego finansowania.

– gromadzić, opracowywać i prezentować informacje

– inspirować i organizować działania promujące tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe w swoim otoczeniu społecznym.

– kierować pracą zespołu i współpracować z innymi członkami zespołu będąc liderem prac dotyczących przeszłość.

 

PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY

Ochrona dziedzictwa kulturowego, Badania przestrzeni turystycznej, Analiza potrzeb społecznych, Muzeum w przestrzeni publicznej, Podstawy zarządzania, Komunikacja interpersonalna, Kreatywne pisanie o przeszłości, Wizualizacja danych o przeszłości

 

KARIERA I PRACA

Nasi absolwenci spełniają się zawodowo i robią karierę jako pracownicy

– jednostek administracji rządowej (przede wszystkim działy zajmujące się promocją i ochroną dziedzictwa kulturowego)

– jednostek administracji samorządowej (przede wszystkim działy zajmujące się promocją i ochroną dziedzictwa kulturowego)

– instytucji i organów Unii Europejskiej zajmujące się europejskim dziedzictwem kulturowym

– mediów

– muzeów i innych instytucje gromadzących i udostępniających dziedzictwo kulturowe

– placówek kulturalno-oświatowe zajmujących się popularyzacją wiedzy o dziedzictwem kulturowym (np. domy kultury, centra kultury, fundacje działające na rzecz rozwoju i zachowania dziedzictwa kulturowego)

– służb i instytucji zajmujących się ochroną i konserwacją dziedzictwa kulturowego (np. urzędy konserwatorskie, oddziały terenowe NID)

– organizacji i firm turystycznych zajmujących się promocją i ochroną dziedzictwa kulturowego

– działów promocji i marketingu firm prywatnych

– lokalnych grupy działania (LGD)

– służb leśnych

 

Program studiów

Plan studiów

Sylabusy

Praktyki

Plan zajęć