O KIERUNKU
Celem kierunku jest wyposażenie studenta w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do poznawania oraz rozumienia zasad i form wymiany myśli i informacji, z uwzględnieniem specyfiki cywilizacyjnej, w wymiarze globalnym, lokalnym i indywidualnym. Studia umożliwiają poznanie różnych systemów medialnych, ich cech charakterystycznych wynikających z różnic kulturowych. Absolwent potrafi oceniać i stosować różne formy komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej w zależności od stopnia rozwoju cywilizacyjnego i charakteru podmiotów biorących w niej udział. Dzięki studiom ich uczestnicy będą specjalistami w zakresie analizy różnego rodzaju form komunikacji, w tym dokumentów pisanych, przekazów symbolicznych, wytworów kultury masowej powstałych na różnych etapach rozwoju cywilizacji ludzkiej.
Studia realizowane są na I stopniu (licencjackie).
SPECJALNOŚCI
Public relations w mediach współczesnych
Archiwistyczna
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Absolwent potrafi:
– analizować formy i treści komunikowania się społeczeństw w różnych stadiach rozwoju kulturowego
– prezentować i odczytywać informacje zarówno w aspekcie historycznym, jak i współcześnie
– charakteryzować specyficzne cechy systemów medialnych wynikające z odmienności kulturowych, politycznych czy ekonomicznych
PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY
Media i komunikowanie społeczne, Przemiany cywilizacyjne XX i XXI wieku, Geopolityka, Wprowadzenie do retoryki praktycznej, Etyka i prawo w mediach: prawo prasowe, ochrona danych osobowych, Autorpezentacja, Warsztat pracy dziennikarza telewizyjnego
KARIERA I PRACA
Naszych absolwentów studia przygotowują do pracy w:
– placówkach zajmujących się mediami, komunikacją społeczną w zakresie indywidualnym i masowym, szczególnie w aspekcie międzykulturowym, analizą nośników komunikacji, w tym wszelkiego rodzaju dokumentów, wytworów kultury, reklamie i marketingu.
– działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej.
– działach zajmujących się komunikacją z mediami w organizacjach społecznych i politycznych, a także działach zajmujących się kształtowaniem wizerunku medialnego.
– archiwach państwowych (po wyborze specjalności: archiwistyka)