O KIERUNKU

Celem kierunku jest wyposażenie studenta w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do poznawania oraz rozumienia zasad i form wymiany myśli i informacji, z uwzględnieniem specyfiki cywilizacyjnej, w wymiarze globalnym, lokalnym i indywidualnym. Studia umożliwiają poznanie różnych systemów medialnych, ich cech charakterystycznych wynikających z różnic kulturowych. Absolwent potrafi oceniać i stosować różne formy komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej w zależności od stopnia rozwoju cywilizacyjnego i charakteru podmiotów biorących w niej udział. Dzięki studiom ich uczestnicy będą specjalistami w zakresie analizy różnego rodzaju form komunikacji, w tym dokumentów pisanych, przekazów symbolicznych, wytworów kultury masowej powstałych na różnych etapach rozwoju cywilizacji ludzkiej.
Studia realizowane są na I stopniu (licencjackie).

 

SPECJALNOŚCI

Public relations w mediach współczesnych

Archiwistyczna

 

UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

Absolwent potrafi:

– analizować formy i treści komunikowania się społeczeństw w różnych stadiach rozwoju kulturowego

– prezentować i odczytywać informacje zarówno w aspekcie historycznym, jak i współcześnie

– charakteryzować specyficzne cechy systemów medialnych wynikające z odmienności kulturowych, politycznych czy ekonomicznych

 

PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY

Media i komunikowanie społeczne, Przemiany cywilizacyjne XX i XXI wieku, Geopolityka, Wprowadzenie do retoryki praktycznej, Etyka i prawo w mediach: prawo prasowe, ochrona danych osobowych, Autorpezentacja, Warsztat pracy dziennikarza telewizyjnego

 

KARIERA I PRACA

Naszych absolwentów studia przygotowują do pracy w:

– placówkach zajmujących się mediami, komunikacją społeczną w zakresie indywidualnym i masowym, szczególnie w aspekcie międzykulturowym, analizą nośników komunikacji, w tym wszelkiego rodzaju dokumentów, wytworów kultury, reklamie i marketingu.

– działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej.

– działach zajmujących się komunikacją z mediami w organizacjach społecznych i politycznych, a także działach zajmujących się kształtowaniem wizerunku medialnego.

– archiwach państwowych (po wyborze specjalności: archiwistyka)

 

Program studiów

Plan studiów

Sylabusy

Praktyki

Plan zajęć